HTML

Úttalan út, avagy csavargás az élet útvesztőiben

filmek, zenék, csajok, kalandok, álmok.

Friss topikok

  • Avatatlan Sam: Ja és persze mondanom se kell hogy hol járok azokkal amiket indulás előtt összeírtál... (2009.06.03. 23:10) No pain, no glory!
  • Mark: Ebbe a filmben a legszebb Jessica Alba! (2008.07.28. 23:45) Kéz őrület, avagy a "lusta kézbe a Sátán ad munkát"
  • freestate: Olvastam én is, úgy látszik ezzel a U2-val nincs szerencséjük egyik helyen sem, a premieren meg az... (2008.04.01. 21:12) U23D
  • Cosmic Girl: A papok a legfinomabbak!:) (2008.03.12. 18:19) Prága, Amy, és én
  • freestate: Hm, nekem az egy lemezes verziók vannak meg (illetve a Die another day van meg az első, két lemeze... (2008.02.25. 15:41) Hétvégi mozizás

Linkblog

Rekviem egy álomért

2008.01.24. 00:21 :: freestate

Miért akarom újra és újra látni azt a filmet, amiben Darren Aronofsky előbb megmutatja, hogy az élet egy hatalmas kutyaszar (a film kezdete, a nyár), aztán gonoszul belenyomja fejünket ebbe a gőzölgő trutyiba (ősz), majd komótosan a nyakunkra ül, hogy soha tőbbé ne tudjuk elfelejteni ezt a penetráns szagot, ízt, látványt (tél)?

Talán hogy erőt nyerjek? Hogy bár nem egy csúcsragadozó helyét bitorlom ebben az emberi táplálékláncban, de lehetnék, sokkal, sokkal rosszabb pozícióban is? Amikor már nem tudnám kontrollálni az életemet. Minden pillanatomat valamilyen kényszer okozta függőség irányítaná, programozná. Amikor a nap az első reklámtól a tv adás végét jelentő szignálig terjedne, térben és időben.

Meddig szabad az emberi akarat? Meddig mondhatom, hogy én irányítom az életemet, és az álmaimat, és nem fordítva? Meddig reménykedhetek abban, hogy nem úgy kell befejeznem földi életemet, mint Sarah Goldfarbnak? Ez a film legalább annyira rekviem a drog áldozataiért, mint a magányra itélt emberekért. A rémálomba fordult álmokért.

Pedig minden olyan mesésen indult...

Egy telefonhívás, "benne leszek a tv-ben". És talán majd a piros ruhában is, ha sikerül belefogyni. És egyszer az életben büszke lesz rám a fiam. És a barátnőim lent az utcán mindennap a legjobb széket ajánlják fel a napozáshoz. És minden nap sütni fog a nap. És milliók bámulják a televíziót, ahogyan én, Sarah Goldfarb, Brooklynból megnyerem a díjat. De a díjra nincs szükségem. Azt elajándékozzuk. Csak egy mosoly. A fiam, Harry ölelése. Az unokám... Semmi mást nem akarok, ez az ÁLMOM! De nem olyan könnyű lefogyni. Hogy is mondta doktor úr? Reggel a lila, délben a kék, este a sárga, éjjel a zöld? És elég egy tabletta? De hozzászoktam, már nem használ. Pedig olyan szépen lefogytam már. És közeleg a nap, amikor a piros ruhán újra össze tudom húzni a zippzárt. De...de miért nevetnek azok az emberek rajtam a tv-ben?? És miért, miért olyan aggresszív a hűtő?? És merre van Madison Square? Kérem, mondják meg, mikor szerepelek végre a tv-ben? Nem kaptam levelet. Neeeeeeee bökjék belém azt a tűt. Mi ez? Miért? Hol vagyok?? Elektrosokk??? Vajon a fiam hol van most? Boldog? Mikor hozza el bemutatni végre a kis Mariont?

Nem sokáig tart ez béby. Minden jóra fordul. Szerzünk cuccot, terítjük is. Zsír lesz. Királyak leszünk, megnyitjuk a butikot. Ahogy MEGÁLMODTUK! Mondtam, hogy sikerülni fog! Anya, kapsz tőlem egy új tv-t. És ne haragúdj, hogy olyan rohadék voltam, és folyton elvittem a tv-det a zálogoshoz. Most már minden rendbe jön. Van munkám, barátnőm, fényes jövőm. Bébi, minden rendben lesz, csak ezt az éjszakát bírd ki. Lesz cucc, ne aggódj. Megígértem, nem?? Bassza meg, ha annyira kell, akkor szerezz magadnak! Itt van ez a fickó. Itt a száma. Pénzért nem ad semmit. Csak numeráért. Na mire vársz, ha annyira kell, hívd fel, itt a szám. Ne csak tőlem várd a megoldást! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ, a karom. Csak pár napja fáj, semmi komoly. Marion. Nem, nem fog eljönni...

Új életet kezdünk! Nem kell a szüleim pénzén élnem, mert a ruhák, amiket majd tervezek, sok pénzt hoznak. Pont olyan jól fog menni a butikunk, ahogy MEGÁLMODTUK. De most adj valamit! Mi az hogy nincs? Muszáj szerezned. Egy tehetetlen fasz vagy! A telefonszám, amit a közös képünk hátoldalára írt fel. Hogy ne is lássuk, hogyan fordult minden rosszra. Meg kell a képet fordítanom, az a szám kell. Akkor megegyeztünk! Vasárnap nem tudok eljönni, dolgozom. Mit kell még tennem azért a rohadt pénzért? Undorodom ettől az egésztől. Hol vagy? Miért nem vagy itt? Mikor jössz haza? Mi történt Floridában? Nem sikerült, igaz? Semmi sem sikerül...

Rekviem egy álomért. Rekviem három álomért.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://freestate.blog.hu/api/trackback/id/tr96309408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cosmic Girl 2008.01.24. 11:35:46

(Emlékszem, kicsi koromban láttam nagyon helyes kutyás filmet, család meg mosoly, boldogság, meg minden, és mikor rájöttem, hogy nem is így van a valóságban, mennyi kutyát dobnak ki, kötöznek ki vagy csak rúgnak meg, az eléggé hazavágott. Azt hiszem most ezért járok menhelyezni.

Ezzel az egész sztorizgatással csak azt akartam mondani, hogy a Rekviem olyan, tényleg, amit megnézel tízszer is akár, SmaT, a hetiegyes blogtárs is nagyon szereti. Vagy akkor mondjuk még legyen az én örök kedvenc Kosaras naplójám, esetleg legyünk aktuálisak és akkor az Amerikai gengszter, bár azt aligha lehet idesorolni. Megnézed, és jobb esetben elgondolkodsz rajta, hogy tejóég, milyen jó, hogy valaki mással és nem velem történik. Vagy csak simán kiveszed a lejátszóból, kijössz a moziból és megy minden úgy tovább. Szóval mindössze az a bajom a drogosfilmekkel, hogy megírják, eljátsszák/végigszenvedik a sztorit, de attól még csak egy film. Pedig annyira, de annyira jó eszköz lenne segíteni, mert hihetetlen széles körhöz jut el. De ezek mégiscsak filmek. Ha drogosfilm rendező lennék, valamit nagyon máshogy csinálnék.
Ettől persze még nagyon is jó a Rekviem, és mondanivaló és tanulság. Na és akkor ezt csak nagyon halkan, zárójelben jegyeztem meg.)

freestate 2008.01.24. 12:16:48

Igen, én is ezeken (is) agyalok ha drogos filmet látok. Mert én, aki nem vagyok érintett a témában, nem tudom, mi játszódhat le ezekben az emberekben. De még mindig jobb, ha ilyen alkotások születnek, mint az olyan agyatlan Ne légy barom! jellegű filmek, amik éltetik a mértéktelen drogozást.
Ezek kordokumentumnak a legjobbak. Majd évtizedek múlva ha utódaink megnézik, látni fogják, milyen volt a XX. sz. vége, XIX. sz. eleje. Remélem már csak elrettentő példa lesz akkor ez a film. Bár nem vagyok idealista...

Amúgy az alapul szolgáló regényt az a fószer írta, aki a Last Exit to Brooklynt is. Na abból is egy elég durva film született pár évvel a Rekviem elött.

freestate 2008.01.24. 12:18:08

Ja, és hamarosan írok a Kosarasról is. A decemberben ígért drogos filmpostot mégis inkább filmenként írom meg, nem akarok összehasonlító elemző szerepkörében díszelegni:)
süti beállítások módosítása